single

Dlaczego warto zainwestować w fotografię produktową?

Od powstania pierwszego zdjęcia (1826 rok) minęło już sporo czasu. Przez tyle lat zmieniły się techniki fotografowania, a aparaty mają wiele nowych funkcji. Także zastosowanie zdjęć weszło na inny etap. Obecnie są one głównym narzędziem reklamowym, które pozwala dotrzeć do jak największej liczby klientów. Nie są to jednak zwykłe zdjęcia na jednokolorowym tle. Fotografia produktowa to obecnie prężnie rozwijający się dział całego rynku fotograficznego. Praktycznie każda firma decyduje się na zainwestowanie niemałych sum pieniędzy na dobre marketingowo zdjęcia. W związku z tym profesjonalni fotografowie muszą iść z duchem czasu. Jak obecnie wygląda fotografia produktowa i jakie są jej ceny?

Cechy dobrej fotografii produktowej

Trudno dziś w oryginalny zareklamować swój produkt. Czasami można odnieść wrażenie, że wszystko zostało już zastosowane. Dlatego firmy fotograficzne prześcigają się w wymyślaniu nowych, ciekawych koncepcji, które sprawią, że dane zdjęcie będzie jedyne i niepowtarzalne. Oprócz oryginalnego pomysłu fotografia produktowa musi wyróżniać się też innymi cechami. 

Każde zdjęcie musi być ostre. Żadna część produktu nie może być rozmazana lub zacieniona tak, że klienci nie mogą dokładnie obejrzeć szczegółów. W fotografii produktowej najlepiej sprawdzą się białe bądź neutralne tła. Nie będą one odwracały uwagi użytkowników od reklamowanej rzeczy. 

W fotografii produktowej najczęściej używane są tak zwane packshoty. Jest to przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Prezentacje obrotowe powstają dzięki połączeniu zdjęć tego samego produktu pod różnym kątem. Dzięki temu klienci mogą jednym kliknięciem obrócić produkt tak, aby zobaczyć np. jego tył. Ważne jest aby skupić się na detalach. Jak już zostało wspomniane, zdjęcia muszą być ostre. Dlatego najczęściej w trakcie przygotowywania sesji używa się statywu, który pozwoli na wyeliminowanie drgań ręki ludzkiej. 

ceny fotografii produktowej

Ceny fotografii produktowej

Zamawiając sesję zdjęciową warto zorientować się w dotychczasowych osiągnięciach fotografa. Istotna jest również cena usługi. Firmą, która już wielu lat zajmuje się fotografią produktową, jest Prototu. Profesjonalna obsługa zapewnia najwyższej jakości zdjęcia produktowa. A jak wyglądają ceny poszczególnych usług? Przy zakupie packshotu z liczbą produktów od 2 do 50 cena wynosi 30 zł. W przypadku 100 produktów – 25 zł. Za prezentację obrotową 360˚ należy uiścić odpowiednio 50 zł (2-50 produktów), 45 zł (50-100) oraz 40 zł (powyżej 100). 

W cenę sesji wliczone są: usuwanie tła (tak zwane szparowanie), znak wodny oraz bezpłatny dostęp do wszystkich zdjęć za pomocą platformy PrototuApp. Firma Prototu podkreśla, że najlepiej skontaktować się z nimi w celu omówienia szczegółów sesji oraz ustalenia indywidualnej ceny. Dodatkowo zdjęcia mogą być wykonane z udziałem modela lub modelki. Każda fotografia przygotowana jest do druku oraz do zamieszczenia w social mediach, platformach, aukcyjnych, różnego rodzaju aplikacjach oraz katalogach online.