single

Cennik copywritera – ile kosztują teksty?

Każdy, zanim zdecyduje się na zakup tekstów, zastanawia się, ile to będzie kosztować. Cenniki copywriterów są bardzo zróżnicowane. Po odpowiedzi na pytanie „Ile?” często słyszą kolejne: „Dlaczego aż tyle?”. Wyjaśnimy obie kwestie w tym artykule.

Od czego zależy cennik copywritera?

Zauważ, że od copywritera wymaga się nie tylko, by znał temat. Jego zadanie polega na tym, żeby przekonać Twojego klienta do działania. Aby to zrobić, musi dowiedzieć się o wiele więcej, niż zawrze w samym tekście.

Dobry research zajmuje dużo czasu, a bez niego się nie obejdzie. Branża, w której Ty działasz od lat, to dla copywritera nowość, w którą musi się zagłębić. Tylko to pozwoli wczuć się w temat na tyle, by stworzyć wartościowy tekst.

Dlatego ważną rolę odgrywa tematyka. Jeśli prowadzisz biznes związany ze skomplikowanymi zagadnieniami technicznymi, musisz liczyć się z wyższą ceną. Cennik copywritera będzie dla Ciebie łaskawszy, jeśli działasz w łatwej do zrozumienia branży, np. moda, ogrodnictwo czy artykuły dla dzieci. 

Więcej informacji na temat cennika usług copywriterskich znajdziesz tutaj: 

https://contentwriter.pl/copywriting-cena-1000-znakow/.

osoba korzystająca z laptopa

Rodzaj tekstu a cennik usług copywritera

Tekst tekstowi nierówny. Poszczególne ich rodzaje różnią się funkcjami i nakładem pracy autora. Od każdego wymaga się innej jakości. To bezpośrednio przekłada się na cenę za 1000 znaków ze spacjami.

Teksty zapleczowe

  • Korzyść dla zleceniodawcy – wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania i większy ruch na stronie.
  • Wkład pracy copywritera – zapoznanie się z zagadnieniem i stworzenie tekstu zgodnego z SEO. 
  • Cennik – 5-25 złotych netto za 1000 znaków ze spacjami.

Treści do mediów społecznościowych

  • Korzyść dla zleceniodawcy – kształtowanie pozytywnych relacji z otoczeniem, gromadzenie społeczności wokół firmy i budowanie wizerunku.
  • Wkład pracy copywritera – stworzenie przyciągającego uwagę tekstu. Znajomość trendów w social mediach i odnoszenie się do bieżących wydarzeń. Dopasowanie stylu do odbiorcy oraz działanie zgodnie ze strategią, którą czasem trzeba samemu stworzyć. Wykonanie grafik do postów. 
  • Cennik – 25-100 złotych za 1000 znaków.

Opisy produktów i ich kategorii

  • Korzyść dla zleceniodawcy – pozycjonowanie strony i większe zainteresowanie produktem. Tekst skutecznie przekonujący klienta do zakupu.
  • Wkład pracy copywritera – zapoznanie się z właściwościami produktu i znalezienie korzyści, które mogą przekonać klienta do zakupu. Stworzenie tekstu przy użyciu technik perswazyjnych i języka korzyści. 
  • Cennik – 8-30 złotych za 1000 znaków. 

Wpisy blogowe

  • Korzyść dla zleceniodawcy – kształtowanie wizerunku eksperta i budowanie społeczności wokół firmy. Większy ruch na stronie.
  • Wkład pracy copywritera – research, zaprojektowanie struktury wizualnej tekstu i stworzenie konspektu. Napisanie tekstu zgodnie z SEO i celem przyświecającym zleceniodawcy.
  • Cennik – 8-60 złotych za 1000 znaków.

Artykuły eksperckie

  • Korzyść dla zleceniodawcy – budowanie wizerunku eksperta i gromadzenie społeczności wokół firmy. Aktywność użytkowników na stronie.
  • Wkład pracy copywritera – pogłębiony research, skorzystanie ze źródeł naukowych i przyswojenie specjalistycznej wiedzy. Zaprojektowanie struktury tekstu, stworzenie konspektu oraz napisanie tekstu zgodnego z celami zleceniodawcy.
  • Cennik – 25-80 złotych za 1000 znaków. 

Teksty na stronę internetową

  • Korzyść dla zleceniodawcy – pozycjonowanie strony w wyszukiwarce i zwiększenie aktywności na stronie. Korzystna prezentacja firmy i jej oferty, skłonienie użytkowników do podjęcia działań.
  • Wkład pracy copywritera – zapoznanie się z działalnością firmy i znalezienie przekonujących argumentów dla potencjalnych klientów. Zaprojektowanie struktury tekstu oraz stworzenie treści zgodnie z zasadami SEO, przy użyciu języka korzyści i perswazji.
  • Cennik – 20-70 złotych za 1000 znaków.

Hasła reklamowe

  • Korzyść dla zleceniodawcy – budowanie rozpoznawalności marki i skojarzeń z nią związanych. Skuteczna komunikacja firmy z otoczeniem.
  • Wkład pracy copywritera – research, stworzenie zestawu propozycji kreatywnych sloganów oddających sens działalności firmy. 
  • Cennik – 200-1500 złotych. 

Czy w cenniku copywritera znajdziemy kwoty z górnych granic, czy dolnych, zależy od jego doświadczenia i zdolności. Sprawne posługiwanie się językiem korzyści, techniki perswazji i projektowania tekstów to umiejętności rozwijane przez cały czas.

Nie bez znaczenia pozostaje lokalizacja. W każdym regionie rynek copywriterski działa mniej lub bardziej prężnie. To także wpływa na cenę za 1000 znaków tekstu.

Artykuł partnera